Gördüğü ne varsa...

24 Ağustos 2008 Pazar

Uyku...

Bundan sonra her gün 21:00'de uyuyacaksın!

Bu diktayı 8 yaşımda duyduğumdan beri uyku ile aram iyi olmamıştır.

Genelde geç saatlerde uyumayı seven biriyimdir. Sevdiğim bir TV şovu, web sohbeti, disko, yolculuk için uykumu feda ederim.

Asıl sorun: ne kadar uyuyacağım?

Yenidoğanlar gününün 16-20 saatini uyuyarak ayırırlar. İlkokula yeni başlayan öğrencilerin günde 10-12 saat uyuması gerekmektedir. Reşit olduğunuzda 6-8 saatlik bir dinlenme size yeterlidir. Ancak yaşlanıp dede, nine olduğunuzda daha fazla uyumaya gereksinim duyarsınız.

İlkokulda iken tek tedrisatlı sistem sayesinde 22:00-24:00 arasında yatar, saat 07:30'da uyanırdım. Kızkardeşim çift tedrisat nedeni ile Sabahçı iken 21:00'de, Öğlenci iken de 24:00-02:00 saatlerinde uyuyordu.

Şimdi bu mesajı okuduktan sonra çoğunuz "Ah keşke Öğlenci olsaydım" diyecektir. Ama okulunuz, işiniz buna izin vermez.

İlkokul son sınıfta her sabah 07:20'de uyanır, gazetemi alır, kahvaltımı yapar okula giderdim. Yazın daha rahattı. 3:00-5:00 arasında uyuyup 09:00-12:00 arasında uyanırdım. Tabi ne kadar geç uyanırsam o kadar kötü üzülürdüm, halen de üzülürüm.

Asıl işkence Lise'de başlamıştı. Düz lisedekilerin baskısı yüzünden 7:00'den geç yataktan kalkmam felakete yol açardı. Lise'nin saat 8:00'de başlayan ilk ders saati 8 yıldır alıştığım uyku düzenime resmen darbe yapmıştı.

İlkokuldan daha erken eve dönebilmeme karşın kalan 8 saatlik zamanımın yetersiz kaldığı oluyordu. 10 kadar web sitesine üyeliğim ve yapmam gereken ödevler karşısında bu yıl ÖSS'ye hazırlanırken halim n'olur, Allah muhafaza.

Geç uyumayı sevdiğimi söylemiştim ya, Sırf aşık olurcasına hayranı olduğumla sohbet için 4 saatimi feda ettiğim, Annemle büyümemi sebep ederek kavga ettiğim, Hüso denen bir geek'ten hack tehditleri aldığım, internetime süre sınırlaması getirildiğim bile olmuştu. Tabi Hüso'nun hack tehditlerinin de düzeni sağlamakta faydası oldu. Bu yıl yine yapmanı istiyorum Hüso. 22:00-23:00 arasında olsun, haftasonlarıma hiç karışma.

Şu anki durumumu sorarsanı: Bu gece HİÇ UYUMADIM! Ancak dün gece akşamdan beri toplam 15 saat uyudum. Bu ikindiden sonra 20 saatliğine uyumayı düşünüyorum. Zamanla günlük tempoma ayarlayarak okula hazırlanmam gerek. 23:30-06:30 arasında uykuya vakit ayırmalıyım.

Hiç yorum yok:

Künye ve telif hakları

Test 1, Yayın 0